دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

قطعات یخچال سامسونگ

معرفی جامع قطعات یخچال سامسونگ

یخچال بدون شک یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی و کالای آشپزخانه است. یخچال سامسونگ با توجه به اندازه بزرگ آن قطعا از قطعات مختلفی نیز تشکیل شده است. قصد ما در این مقاله معرفی قطعات یخچال سامسونگ است تا به شما مصرف کننده گرامی در شناخت خرابی‌ها کمک کرده باشیم. با آشنایی با قطعات یخچال سامسونگ و نحوه کارایی و استفاده آن‌ها می‌توانید هم به افزایش عمر یخچال سامسونگ کمک کنید، هم در هنگام رخداد خرابی بتوانید بهتر اقدام کنید. البته پیشنهاد ما همواره مشورت و دریافت مشاوره از نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ است تا متخصصان ما به بهترین شکل مشکلتان را حل کنند. در ادامه به معرفی اجزای یخچال سامسونگ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

موتور یخچال یا کمپرسور یخچال سامسونگ

احتمالا تاکنون قطعه مشکی رنگی که در قسمت پایینی پشت یخچال‌ها در منازل را دیده‌اید. این قطعه کمپرسور یخچال (Compressor) یا به طور عامیانه موتور یخچال نام دارد و یکی از مهم‌ترین اعضای یک یخچال می‌باشد. کمپرسور یخچال سامسونگ فشار گازهای سردکننده یا مبرد را بالا برده و آن را در لوله‌های یخچال پمپاژ می‌کند تا در فضای داخلی یخچال سرما ایجاد شود. کمپرسور یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال سامسونگ بوده و تعمیر آن در اسرع وقت در هنگام خرابی بسیار ضروری است.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

سنسور قطعات یخچال سامسونگ

به طور کلی وظیفه سنسور یخچال سامسونگ، تبدیل کمیت‌های فیزیکی مانند دما به کمیت‌های الکتریکی است؛ یعنی این که سنسورها تغییرات فیزیکی ایجاد شده در محیط یخچال را دریافت کرده و به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند. این قطعه اهمیت بسیار بالایی داشته و تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد یخچال دارد. سنسور یخچال سامسونگ انواع مختلفی دارد: سنسور دمای فریزر، سنسور دمای داخلی، سنسور دیفراست، سنسور درب و…

سنسور یخچال سامسونگ
سنسور یخچال سامسونگ

برد اینورتر یخچال

اینورتر یخچال سامسونگ یا مبدل یخچال سامسونگ، قسمتی از برد الکتریکی یخچال سامسونگ است که می‌تواند به صورت جداگانه در قالب برد اینورتر یخچال سامسونگ هم قرار گرفته باشد. کار اینورتر کنترل سرعتی است که موتور یک یخچال با آن می‌چرخد. در کمپرسورهایی که از اینورتر استفاده می‌کنند میزان سرما و دور موتور توسط برد الکترونیکی یخچال تنظیم می‌شود. پس از تشخیص دما، اگر نیاز به سرمای بیشتری باشد، دور موتور افزایش یافته و اگر نیاز به سرمای کم‌تری باشد، دور موتور کاهش می‌یابد.

اینورتر یخچال سامسونگ
اینورتر یخچال سامسونگ

شیر برقی یخچال

شیر برقی یخچال سامسونگ قطعه‌ای است که با استفاده از انرژی برق و نیروی مغناطیسی، انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی یا حرکتی تبدیل می‌کند. سیم‌پیچی دور یک هسته آهنی پیچیده می‌شود و با عبور از جریان الکتریکی از آن، نیروی مغناطیسی تولید شده که سبب حرکت آن هسته می‌شود. به همین شکل با حرکت هسته آهنی مسیر جریان باز یا بسته شده و آب جریان می‌یابد. کار این مورد از قطعات یخچال سامسونگ رساندن آب به آبسردکن یخچال است.

شیر برقی یخچال سامسونگ
شیر برقی یخچال سامسونگ

فن قطعات یخچال سامسونگ

فن قطعه‌ای است که در قسمت‌های مختلف یخچال استفاده می‌شود. کار اصلی فن یخچال سامسونگ جایه‌جایی هوا است. این جابه‌جایی می‌تواند در جهت خنک کردن قطعه‌ای مانند موتور یخچال سامسونگ یا انتقال هوای سرد در محیط یخچال باشد. با توجه به این‌که این قطعه مکانیکی همواره مشغول به کار است، احتمال خرابی در آن بالا می‌رود. در صورت خرابی عملکرد خنک سازی فضای یخچال و دیگر قطعات یخچال سامسونگ دچار مشکل شده و باید هر چه زودتر آن را تعویض کرد.

فن یخچال سامسونگ
فن یخچال سامسونگ

برد الکترونیکی قطعات یخچال سامسونگ

برد الکترونیکی یخچال سامسونگ مانند مغز یخچال است. این قطعه مانند نحوه کار CPU در کامپیوتر، کارش کنترل اجزای اصلی یخچال مانند فن یخچال و کمپرسور یخچال است. در صورت آسیب دیدگی این بخش، عملکرد یخچال به طور کل دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر آن به سرعت وجود دارد. برد یخچال به قسمت‌های مختلف یخچال متصل است. برای مثال برد الکترونیکی یخچال سامسونگ به صفحه نمایشگر یخچال یا سنسورهای درب یخچال هم متصل است.

برد الکترونیکی یخچال سامسونگ
برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

دمپر یخچال سامسونگ

دمپر یخچال سامسونگ قطعه‌ای از یخچال است که در صورت بالا رفتن دما در فضای یخچال و گرم شدن آن، هوای سرد موجود در فریزر را به یخچال منتقل می‌کند. با این کار سرمایی که فریزر تولید کرده به متعادل کردن دما در محیط یخچال کمک می‌کند و هوا به گردش درمی‌آید. با انتقال سرما دیگر فریزر بیش از حد سرد نمی‌شود و روند سرمایش فضای یخچال و خنک شدن مواد غذایی سرعت بیشتری می‌یابد؛ در نتیجه موتور یخچال نیاز کم‌تری به کار کردن بیشتر جهت به تعادل رساندن دمای یخچال دارد.

دمپر یخچال سامسونگ
دمپر یخچال سامسونگ

ترموستات یخچال سامسونگ

کار ترموستات یخچال سامسونگ ثابت نگه داشتن دمای محیط داخلی یخچال است. این قطعه به صورت تماما مکانیکی دمای فضای داخلی یخچال را تنظیم می‌کند. ترموستات تعیین می‌کند که مدت زمان اتومات کردن یخچال سامسونگ به چه میزان باشد؛ به این معنی که چه زمانی دستور روشن شدن و خاموش شدن را به موتور یخچال بدهد.

ترموستات یخچال سامسونگ
ترموستات یخچال سامسونگ

کندانسور یخچال سامسونگ

عملکرد کندانسور یخچال سامسونگ بدین صورت است که گاز مبرد یخچال یا گاز سرد کننده توسط کمپرسور یخچال با فشار وارد کندانسور می‌شود و در آن با کاهش دما تبدیل به مایع می‌شود. این مایع وارد لوله‌های یخچال شده و کار خنک سازی یخچال را انجام می‌دهد. پس به طور کلی کار کندانسور یخچال تبدیل گاز مبرد یخچال به مایع است.

کندانسور یخچال سامسونگ
کندانسور یخچال سامسونگ

فیلتر تصفیه یخچال سامسونگ

وظیفه اصلی فیلتر تصفیه یخچال سامسونگ، همان گونه که از نامش پیداست، تصفیه آب موجود در یخچال است. بسیاری از یخچال‌ها این قابلیت را دارند که به صورت مستقیم به آب شهری متصل شوند. یخچال از آب تامین شده برای سیستم آبسردکن یا یخساز یا دیگر بخش‌های خود استفاده می‌کند. اما همان طور که می‌دانید آب شهری ممکن است دارای ذرات ریزی باشد که در طول زمان سبب گرفتگی لوله‌های یخچال شوند. فیلتر تصفیه یخچال سامسونگ با جدا کردن این ذرات و تمیز کردن آب، از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند. با توجه به اهمیت بالای این قطعه، تعویض فیلتر یخچال سامسونگ به صورت دوره‌ای ضروری است.

فیلتر تصفیه یخچال سامسونگ
فیلتر تصفیه یخچال سامسونگ

لامپ یخچال سامسونگ

کاربرد لامپ یخچال سامسونگ فقط روشن کردن محیط داخلی یخچال برای بهتر دیدن محتوای داخل آن نیست. این قطعه که داخل یخچال قرار دارد می‌تواند به ما نشان دهد که آیا درب یخچال به خوبی بسته شده است یا خیر. اگر پس از بسته شدن درب همچنان روشن بود به این معنی است که درب یخچال در بسته شدن مشکلی دارد. همچنین اگر یخچال دچار ایرادات برقی باشد، یکی از راه‌های ساده و احتمالی تشخیص آن، روشن نشدن لامپ یخچال است.

لامپ یخچال سامسونگ
لامپ یخچال سامسونگ

آبسردکن یخچال سامسونگ

امروزه آبسردکن قطعه‌ای است که در اکثر یخچال‌ها دیده می‌شود. آبسردکن یخچال سامسونگ یک محفظه آب در داخل درب یخچال داشته و قسمتی در بیرون یخچال که با قرار دادن لیوان و فشار دادن پدال، می‌توان از آب خنک استفاده کرد. کاربرد اصلی آبسردکن بی‌نیاز کردن مصرف کننده از باز و بسته کردن یخچال به دفعات بسیار برای کار ساده و پرتکراری مانند آب آشامیدن است.

آبسردکن یخچال سامسونگ
آبسردکن یخچال سامسونگ

اواپراتور یخچال سامسونگ

اواپراتور یخچال سامسونگ یکی از دیگر قطعات یخچال سامسونگ بوده که از لوله‌های مارپیچی تشکیل شده است. این لوله‌ها برای انتقال حرارت هستند که در آن‌ها مایع مبرد یا گاز مبرد یخچال جریان دارد. مایع مبرد پس از وارد شدن به اواپراتور به دلیل پایین آمدن نقطه جوش در اثر فشار زیاد، تبدیل به گاز می‌شود. با این کار مقدار زیادی حرارت و گرما را از محیط اطرافش جذب کرده و باعث سرد شدن محیط می‌شود. در نهایت گاز به کمپرسور یخچال بازگشته تا مراحل بعدی چرخه خنک سازی یخچال انجام شود.

اواپراتور یخچال سامسونگ
اواپراتور یخچال سامسونگ

ترمودیسک یخچال سامسونگ

این قطعه در کنار اواپراتور یخچال سامسونگ نصب می‌شود. ترمودیسک یخچال سامسونگ در اثر سرمایی که اواپراتور در اطراف خود ایجاد می‌کند خنک شده و می‌تواند جریان الکتریکی را از خود عبور دهد. ترمودیسک همواره دمای اواپراتور را مورد بررسی و تشخیص قرار می‌دهد. در صورت ایجاد هر گونه نشتی در یخچال، دمای ترمودیسک بالا رفته و به این ترتیب ترمودیسک قطع می‌شود. با قطع شدن ترمودیسک جریان الکتریکی به المنت یخچال نرسیده و قطع می‌گردد.

ترمودیسک یخچال سامسونگ
ترمودیسک یخچال سامسونگ

سخن پایانی: در این مقاله به معرفی و توضیح قطعات یخچال سامسونگ پرداختیم. در صورت پیش آمدن هر گونه پرسشی درباره قطعات یخچال یا گزارش خرابی و درخواست تعمیر هر یک از قطعات یخچال سامسونگ، با متخصصان ما در نمایندگی تخصصی تعمیر یخچال سامسونگ تماس برقرار کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در آینده از اطلاعاتی که با مطالعه مطالب فوق کسب کردید استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *