دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

یخچال سامسونگ

12 مورد ایرادات رایج یخچال سامسونگ

یخچال دستگاهی است بسیار مهم و ضروری که به صورت شبانه روزی مشغول به کار است. در طول مدت زمان استفاده از یخچال ممکن است با مشکلات متنوعی مواجه شوید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با 12 مورد از ایرادات رایج یخچال سامسونگ صحبت کنیم. داشتن این اطلاعات بسیار کاربردی است و می‌تواند در صورت رخ دادن هر گونه خرابی به شما کمک کند. برای راهنمای بیشتر در رابطه با ایرادات ذیل یا ایراداتی که در این مقاله ذکر نشده‌اند می‌توانید با متخصصان ما در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

تعمیر یخچال سامسونگ
ایرادات رایج یخچال سامسونگ

روشن نشدن یخچال سامسونگ

آیا اصلا دوشاخه یخچال شما به پریز وصل است؟ اگر این طور است پس ممکن است ایراد کار جای دیگری باشد. دلایل زیادی می‌توانند سبب ایجاد این مشکل شوند. از ترموستات یخچال گرفته تا برد الکترونیکی یخچال که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک یخچال است. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل با نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

تعمیر یخچال سامسونگ
ایرادات رایج یخچال سامسونگ

خنک نکردن یخچال فریزر سامسونگ

کار اصلی یخچال خنک کردن است، پس وقتی این کار را به درستی انجام ندهد حتما مشکلی وجود دارد که باید به سرعت برطرف شود. ابتدا باید بررسی شود که آیا درجه دمای یخچال روی دمای مناسبی تنظیم شده است یا خیر. سپس باید کندانسور و فن کندانسور یخچال بررسی شوند که دچار گرفتگی گرد و غبار نشده باشند. ایراد داشتن لاستیک درب یخچال هم می‌تواند از دلایل خنک نکردن یخچال باشد.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

داغ کردن موتور یخچال سامسونگ

کار موتور یخچال تامین سرمای مورد نیاز یخچال و انتقال آن از طریق لوله‌ها به محیط داخلی یخچال است. برای این کار موتور در حین کار کردن گرم می‌شود، اما وقتی دمای آن بیش از حد بالا رود و داغ شود، حتما مشکلی دارد. برای حل این مشکل ابتدا باید یخچال را از برق جدا کرده و سپس با تعمیرکاران متخصص ما در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید تا این مشکل مهم و بسیار حساس به سرعت برطرف شود.

بوی نامطبوع یخچال سامسونگ
بوی نامطبوع یخچال سامسونگ

بوی نامطبوع یخچال سامسونگ

مصرف کنندگان یخچال به احتمال زیاد حداقل یک بار در طول مدت زمان استفاده از یخچال خود با موضوع بوی نامطبوع یخچال روبرو می‌شوند. این مشکل راه حل بسیار ساده‌ای دارد. مواد غذایی را در ظروف دربسته و بسته‌بندی سرپوشیده در داخل یخچال قرار دهید و مواد فاسد شده را از آن خارج کنید. به همین سادگی این مورد از ایرادات رایج یخچال سامسونگ برطرف می‌شود.

یک سره کار کردن یخچال سامسونگ

بر خلاف تصور عموم، یخچال به صورت 24 ساعته مشغول به کار نیست. یخچال وقتی کار می‌کند که نیاز به خنک کردن محتوای داخل یخچال و تنظیم دمای آن داشته باشد. بدین صورت از مصرف بیش از حد برق جلوگیری می‌شود. به این فرآیند اتومات کار کردن یخچال هم می‌گویند. این کار توسط ترموستات یخچال انجام می‌شود، پس خرابی آن می‌تواند از دلایل یک‌سره کار کردن یخچال باشد. از دیگر دلایل می‌توان به گرد و خاک گرفتن فن کندانسور یخچال اشاره کرد که باید تمیز شود. علت دیگر این مورد از ایرادات رایج یخچال سامسونگ می‌تواند باز و بسته کردن بیش از حد و طولانی یخچال باشد که باعث هدر رفتن سرمای داخل یخچال شده و موتور یخچال را مجبور به کار می‌کند، در نتیجه یخچال باید یک‌سره کار کند.

فن کندانسور یخچال سامسونگ
فن کندانسور یخچال سامسونگ

از کار افتادگی فن کندانسور یخچال سامسونگ

قطعه مهمی در زیر یخچال که نقش حیاتی در خنک سازی یخچال دارد، فن کندانسور نام دارد. در تعداد قابل توجهی از ایرادات رایج یخچال سامسونگ که تا این جای مقاله ذکر شده به فن کندانسور اشاره شده است. از این رو خرابی فن کندانسور باید به سرعت رفع شود. شنیده شدن صدای غیرعادی از کندانسور از علائم از کار افتادن فن کندانسور یخچال است.

نشتی یخچال سامسونگ
نشتی یخچال سامسونگ

نشتی از ایرادات رایج یخچال سامسونگ است

عواملی مانند انسداد لوله تخلیه یخچال، برفک زدن اواپراتور، خرابی لاستیک درب، شکستگی سینی تخلیه یخچال و خرابی آبسردکن یا یخساز یخچال سبب به راه افتادن جریانی از آب در زیر یخچال می‌شوند. این مشکل به معنی نشتی یخچال، یکی از ایرادات رایج یخچال سامسونگ است. علت دقیق نشتی یخچال باید توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی و برطرف شود.

برفک یخچال سامسونگ
برفک یخچال سامسونگ

برفک زدن یخچال سامسونگ

برفک چه زمانی رخ می‌دهد؟ وقتی هوای گرم خارج یخچال وارد یخچال می‌شود، به خاطر اختلاف دمایی که بین بیرون و داخل یخچال هست، دچار پدیده میعان شده و به دنبال آن یخ می‌زند. از انباشته شدن این ذرات یخ، برفک به وجود می‌آید. برفک زدن یکی از دیگر ایرادات رایج یخچال سامسونگ است. معمولا از این رو که در کدام قسمت یخچال بیشتر برفک دیده می‌شود می‌توان دلیل آن را پیدا کرد. خوب بسته نشدن درب یخچال یا فریزر به خاطر خرابی لاستیک دور درب یا بیش از حد پایین بودن دمای تنظیم شده یخچال می‌توانند از دلایل برفک زدن یخچال سامسونگ باشند.

لاستیک دور درب یخچال سامسونگ
لاستیک دور درب یخچال سامسونگ

خرابی لاستیک دور درب یخچال سامسونگ

اگر لاستیک دور درب یخچال خراب شود، گرمای محیط بیرون وارد یخچال شده و باعث هدر رفتن سرمای داخل یخچال می‌شود. به این ترتیب کمپرسور یخچال باید بیشتر کار کند تا سرمای از دست رفته را جبران کند. در نتیجه طول عمر کمپرسور یخچال کاهش یافته و مصرف برق یخچال افزایش می‌یابد. برای حل این مشکل، لاستیک درب یخچال باید تعویض شود.

صدای غیرعادی یخچال سامسونگ

موارد مختلفی می‌توانند سبب ایجاد صدای غیرطبیعی در یخچال شوند. اگر پایه‌های موتور یخچال تراز نباشند ممکن است یخچال سروصدا تولید کند. اگر به فن اواپراتور به مدت طولانی رسیدگی نشود ممکن است خشک شود و صدای غیرعادی تولید کند و نیاز به روغن کاری یا تعمیر داشته باشد. برفک گرفتن فن اواپراتور و کثیف شدن فن کمپرسور هم از دیگر دلایل هستند.

به صدا درآمدن هشدار تصفیه یخچال سامسونگ

اگر صدایی از فیلتر تصفیه یخچال به گوش شما رسید یعنی این قسمت از یخچال ایراد دارد. این قابلیت در یخچال‌های سامسونگ تعبیه شده که با به صدا درآمدن هشداری به شما اطلاع دهد که فیلتر تصفیه مشکل دارد. در نتیجه فیلتر تصفیه یخچال باید تعویض شود ولی چون کار حساسی است، پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکاران نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ مشاوره و کمک بگیرید.

برد الکترونیکی یخچال سامسونگ
برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

خرابی برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

برد الکترونیکی یخچال یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال است که نقش حیاتی در عملکرد آن دارد. برد یخچال را می‌توان به عنوان مغز یخچال و واحد پردازشگر آن در نظر گرفت. نوسانات جریان برق یا تماس با آب حین شستشوی یخچال باعث خرابی آن شوند. این قطعه در صورت خرابی باید تعمیر یا تعویض شود.

سخن پایانی

در این مقاله مهم‌ترین و ایرادات رایج یخچال سامسونگ را بررسی کردیم. با این وجود که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات زیادی در مورد مشکلات یخچال پیدا کردید، اما دلیل بر کافی بودن آن نیست. یخچال ممکن است دچار عیب‌های مختلفی شود که در این مقاله مورد بحث قرار نگرفتن و حل کردن آن‌ها نیاز به تعمیرکاران حرفه‌ای دارد. به این خاطر، پیشنهاد می‌کنیم با نیروهای متخصص ما در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *