دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

عمر یخچال سامسونگ

13 نکته ساده افزایش عمر یخچال سامسونگ

یخچال یکی از ضروری‌ترین و البته گران‌ترین لوازم خانگی است. از این رو نگه‌داری درست از آن اهمیت دوچندان دارد. این دستگاه به صورت شبانه روزی مشغول به کار است و ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شود. کار کردن زیاد این دستگاه باعث فرسوده شدن آن می‌شود، در نتیجه ضروری است که نکاتی رعایت شوند تا عمر مفید یخچال نه تنها کاهش نیابد بلکه افزایش نیز پیدا کند. در این مقاله با 13 نکته بسیار ساده ولی بسیار مهم در افزایش عمر یخچال سامسونگ آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

غذای داغ در یخچال
غذای داغ در یخچال

قرار ندادن مواد غذایی داغ در یخچال

اگر مواد غذایی داغ را در یخچال بگذارید، دمای بالای آن‌ها باعث بالا رفتن دمای محیط داخلی یخچال شده و دستگاه باید بیشتر کار کند تا دما را تنظیم کرده و به حالت تعادل بازگرداند. پیشنهاد می‌شود ابتدا اجازه دهید غذا در بیرون از یخچال پس از مدتی خنک شود و سپس در یخچال قرار دهید. این تکنیک ساده در افزایش عمر یخچال سامسونگ بسیار تاثیرگذار است.

ظروف در بسته در یخچال
ظروف در بسته در یخچال

نگهداری مواد غذایی در ظروف در بسته

موتور یخچال سامسونگ برای خنک سازی مواد غذایی که در ظروف دربسته نباشند باید بیشتر کار کند و انرژی بیشتری مصرف کند. یکی از راه‌های ساده افزایش عمر یخچال سامسونگ قرار دادن مواد غذایی در ظروف سرپوشیده است. با این کار علاوه بر این که مدت زمانی که موتور یخچال نیاز به کار کار کردن می‌پردازد را کم می‌کنید، بلکه غذا تازگی خود را نیز حفظ می‌کند.

باز بودن درب یخچال سامسونگ
باز بودن درب یخچال سامسونگ

افزایش عمر یخچال سامسونگ با باز نگذاشتن درب یخچال

احتمالا در کودکی بارها از پدر و مادر خود شنیده‌اید که درب یخچال را باز نگذارید. یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل کاهش یا افزایش طول عمر مفید یخچال، دفعات باز و بسته کردن و مدت زمان باز ماندن درب یخچال است. با باز ماندن درب یخچال، گرمای محیط منزل وارد محیط داخلی یخچال شده و سرمای یخچال از آن خارج می‌شود. به این دلیل موتور مجبور است بیشتر کار کند تا سرمای از دست رفته را جبران کند. با رعایت این نکته نه تنها عمر یخچال سامسونگ و عمر موتور را افزایش می‌دهید، بلکه احتمال خرابی لاستیک و لولای درب یخچال هم کاهش می‌یابد.

لاستیک دور درب یخچال سامسونگ
لاستیک دور درب یخچال سامسونگ

تعویض به موقع لاستیک درب یخچال سامسونگ

لاستیک درب یخچال ممکن است به دلیل دفعات باز و بسته شدن یخچال به مرور زمان دچار پارگی یا فرسودگی شود. با درست قرار نداشتن آن، گرمای محیط آشپزخانه وارد یخچال شده و دستگاه باید برای جبران سرما و تنظیم دمای داخلی بیشتر از پیش کار کند. تمیز نگه داشتن و تعویض لاستیک درب یخچال در زمان مناسب باعث افزایش عمر یخچال سامسونگ می‌شود.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ
تنظیم دمای یخچال سامسونگ

افزایش عمر یخچال سامسونگ با تنظیم دما

دمای یخچال باید در مقدار مناسب و استانداردی باشد. اگر دمای یخچال بیش از حد استاندارد باشد، مواد غذایی با شدت بیشتری فاسد می‌شوند. اگر دما کم‌تر از حد مناسب باشد، سرما می‌تواند به مواد غذایی آسیب بزند. بهترین دما برای نگهداری مواد غذایی در یخچال 1.6 تا 3.3 درجه سانتی‌گراد است. تنظیم دمای یخچال در این محدوده کمک شایانی به افزایش عمر مفید یخچال و بهبود عملکرد دستگاه می‌کند.

پر بودن یخچال سامسونگ
پر بودن یخچال سامسونگ

پر نگه داشتن یخچال سامسونگ

احتمالا این نکته برای شما جالب باشد که هر چقدر یخچال پرتر باشد، عمر یخچال افزایش می‌یابد. وقتی یخچال خالی باشد، در صورت باز کردن درب، سرمای قابل توجهی از آن خارج می‌شود. اما یخچالی که داخلش پر از مواد غذایی باشد، هم مانع خروج بیش از حد سرما می‌شود، هم با سرد نگه داشتن دیگر مواد غذایی، دمای داخل یخچال را تنظیم می‌کند. پیشنهاد می‌شود همواره بیش از نصف فضای یخچال را پر نگه دارید.

دوری یخچال از گرما
دوری یخچال از گرما

دوری از گرما برای افزایش عمر یخچال سامسونگ

یخچال وسیله‌ای برای سرد کردن مواد غذایی است، پس طبیعی است که نسبت به گرما بسیار حساس باشد. محیط‌های گرم به شدت باعث افزایش انرژی در موتور یخچال شده و قرار دادن یخچال در محیط گرم باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن آن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم یخچال را از هر گونه لوازمی که گرما تولید می‌کنند، مانند اجاق گاز و رادیاتور و… دور نگه دارید. رعایت این نکات باعث بهتر عمل کردن موتور و افزایش عمر یخچال سامسونگ می‌شود.

جابه‌جایی یخچال سامسونگ
جابه‌جایی یخچال سامسونگ

قطع برق یخچال سامسونگ هنگام جابه‌جایی

هنگامی که یخچال را جابه‌جا می‌کنید، حتی کوچک‌ترین جابه‌جایی هم باعث حرکت مایعات سرد کننده در لوله‌های یخچال می‌شود. پیشنهاد می‌شود از حدود 2 ساعت قبل از حرکت دادن یخچال آن را خاموش کنید و تا قبل از 2 ساعت پس از جابه‌جایی هم آن را روشن نکنید. این فاصله زمانی نیز برای فرصت بازگشت دادن به مایعات سرد کننده به موقعیت پیشین خود است. بدین ترتیب عمر یخچال افزایش یافته و اتصالات داخلی آن نیز آسیبی نمی‌بینند.

برفک یخچال سامسونگ
برفک یخچال سامسونگ

نظافت و برفک زدایی یخچال سامسونگ

نظافت و تمیزی همواره سبب افزایش عمر لوازم خانگی می‌شوند. برفک زدایی و تمیز کردن یخچال به صورت مرتب و در فواصل زمانی مناسب از ایجاد بوی نامطبوع در داخل یخچال جلوگیری می‌کند. به این نکات توجه کنید که از مواد شوینده استفاده نکنید و برای برفک زدایی برق یخچال را قطع کنید. پس از قطع کردن برق فرصت دهید یخ‌ها آب شوند و سپس باقی مانده آن را تمیز کنید.

فاصله یخچال از دیوار
فاصله یخچال از دیوار

فاصله مطمئن بین پشت یخچال و دیوار

یخچال باید حداقل 10 سانتی‌متر فاصله از کناره‌ها و حداقل 20 سانتی‌متر فاصله از دیوار پشتی خود داشته باشد. این کار برای ایجاد جریان هوای مناسب جهت دفع گرمای ایجاد شده در اطراف یخچال است. اگر فاصله کم باشد، به کمپرسور یخچال فشار آمده و نه تنها نمی‌تواند سرمای مورد نیاز داخل یخچال برای نگهداری مواد غذایی را تامین کند، بلکه احتمال آسیب دیدگی آن نیز به شدت بالا می‌رود.

رادیاتور یخچال سامسونگ
رادیاتور یخچال سامسونگ

افزایش عمر یخچال سامسونگ با تمیز کردن رادیاتور

در قسمت پشتی یخچال سامسونگ می‌توانید مجموعه‌ای از لوله‌ها را ببینید. کار این مجموعه کاهش گرمای کمپرسور یخچال است و رادیاتور یخچال نام دارد. رادیاتور یخچال در قسمت بیرونی یخچال قرار دارد که به این معنی است که به راحتی در معرض آلودگی قرار می‌گیرد. گرد و خاک و پرز فرش و… از عواملی هستند که می‌توانند روی رادیاتور پوشانده شوند و در کار آن مشکل ایجاد کنند. آلودگی رادیاتور یخچال موجب درست خنک نشدن کمپرسور یخچال و داغ شدن آن و به این ترتیب کاهش عمر مفید یخچال سامسونگ شود. پیشنهاد می‌شود هر 3 ماه یک بار رادیاتور یخچال را تمیز کنید تا به افزایش عمر مفید یخچال و عملکرد و بازده بهتر آن کمک کنید.

یخساز یخچال سامسونگ
یخساز یخچال سامسونگ

افزایش عمر یخچال سامسونگ با خاموش کردن یخساز

یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ قابلیتی به نام یخساز دارند. این قابلیت در کنار ویژگی‌های جذابی که دارد، مصرف برق بالایی نیز دارد که سبب افزایش فشار وارده بر موتور می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای افزایش عمر مفید یخچال سامسونگ و کاهش مصرف برق، اگر استفاده زیادی از یخساز ندارید، به ویژه در فصل زمستان، آن را خاموش کنید.

ذخیره انرژی یخچال سامسونگ
ذخیره انرژی یخچال سامسونگ

حالت ذخیره انرژی برای افزایش عمر یخچال سامسونگ

یخچال‌های سامسونگ، خصوصا مدل‌های جدیدتر و یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ، قابلیتی به نام حالت ذخیره انرژی یا Energy Saving Mode دارند. وقتی مواد غذایی زیادی برای نگهداری در داخل یخچال ندارید، پیشنهاد می‌شود این قابلیت را فعال کنید تا هم برق کم‌تری مصرف شود، هم عمر دستگاه شما افزایش یابد.

سخن پایانی:

نکاتی که در این مقاله ذکر شدند، در عین سادگی، تاثیر به سزایی در افزایش طول عمر یخچال سامسونگ دارند. پیشنهاد می‌کنیم نکات مذکور را حتما رعایت کنید و برای مشاوره بیشتر با متخصصان ما در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس حاصل فرمایید. متخصصان ما به صورت رایگان و به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *