دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

ارور یخچال سامسونگ

لیست کدهای خطا و ارور یخچال سامسونگ

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و اضافه شدن قطعاتی مانند برد الکترونیکی و صفحه نمایش در یخچال‌ها و دیگر لوازم خانگی، این امکان برای تعمیرکاران و مصرف کنندگان فراهم شده که در صورت بروز هر گونه مشکل و ایرادی در یخچال، بتوانند به سادگی و بدون نیاز به بررسی تک تک قطعات یخچال متوجه آن شوند. ایرادهای مختلف کد خطای متفاوتی دارند که به تعمیرکار نشان می‌دهند کدام قطعه یخچال دچار مشکل شده و باید تعمیر یا تعویض گردد. در ادامه این مطلب به بررسی کدهای ارور یخچال سامسونگ و معانی آن‌ها می‌پردازیم.

برق یخچال سامسونگ
برق یخچال سامسونگ

ارورهای برق یخچال سامسونگ

یخچال هم مانند دیگر لوازم الکترونیکی برای کار کردن نیاز به برق دارد. عوامل متفاوتی ممکن است سبب ایجاد مشکل در سیستم برق رسانی یخچال شوند. برطرف نکردن خرابی‌های مربوط به سیستم برق یخچال در اسرع وقت می‌تواند آسیب قابل توجه و پرهزینه‌ای به یخچال بزند. در نتیجه دانستن معنی ارورهای مرتبط با این بخش ضروری است. در این قسمت کدهای ارور مربوط به ایرادات برقی رخ داده در یخچال را بررسی می‌کنیم.

کد 1E یا SE ارور قطعی برق یخچال سامسونگ

این خطا نشان می‌دهد که برق یخچال قطع است. برای رفع آن باید کنترل پنل یخچال ریست شود. برای این کار دو راه دارید. در روش اول باید دکمه‌های Lighting و Energy Saving را به صورت هم‌زمان به مدت 10 ثانیه فشار دهید. روش دوم مانند روش اول است با این تفاوت که باید دکمه‌های Freezer و Fridge را به طور هم‌زمان و مدت زمان 10 ثانیه فشار دهید.

کد 6E ارور سنسور محیطی یخچال سامسونگ

این خطا مربوط به زمانی است که قطعی برق رخ می‌دهد و سنسور محیطی یخچال دچار مشکل می‌شود. برای حل این مشکل باید یخچال ریست شود. ریست کردن یخچال با فشار دادن هم‌زمان دو دکمه Power Freeze و Power Cool به مدت زمان حدودی 15 تا 20 ثانیه قابل انجام است. با انجام این کار یخچال به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

اینورتر یخچال سامسونگ
اینورتر یخچال سامسونگ

کدهای 83E/85E/86E/88 ارور اینورتر یخچال سامسونگ

این ارورها می‌گویند در سیستم برق‌رسانی یخچال قطعی و نوسان وجود دارد و اینورتر PDA یا PBA ثبات و پایداری ندارند. برای به تعادل رساندن نوسان برق یخچال باید آن را ریست کرد. برای این کار دکمه ریستی که روی صفحه نمایش یخچال سامسونگ وجود دارد را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. اگر یخچال سامسونگ شما دکمه ریست ندارد، یخچال را از برق بکشید و پس از 5 دقیقه مجددا به برق متصل کنید.

سنسور یخچال سامسونگ
سنسور یخچال سامسونگ

ارورهای سنسور یخچال سامسونگ

وظیفه سنسور یخچال سامسونگ، تبدیل کمیت‌های فیزیکی مانند میزان رطوبت و دما به کمیت‌های الکتریکی است؛ به این معنی که سنسورها تغییرات فیزیکی ایجاد شده را دریافت کرده و به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند. این قطعه اهمیت بسیار بالایی داشته و تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد یخچال دارد. در این قسمت از مقاله به بررسی کدهای ارور یخچال سامسونگ مرتبط به سنسورهای آن می‌پردازیم.

کد 4E ارور یخچال سامسونگ

وقتی سنسور یخچال آسیب ببیند شما با این کد خطا روبه‌رو می‌شوید. در این مورد ابتدا باید سنسور محیطی یخچال و بعد از آن سنسور دیفراست یخچال بررسی شوند. در صورت خرابی هر یک از این سنسورها، آن قطعه باید تعویض گردد. پس از بررسی این مراحل باید برد الکترونیکی یخچال بررسی شود تا در صورت نیاز تعمیرات لازم صورت گیرد.

کد 5E ارور یخچال سامسونگ

این خطا به این معنی است که سنسور یخچال احتمال دارد آسیب دیده باشد یا در جریان برق یخچال قطعی وجود داشته باشد. برای رفع این خطا باید ابتدا سنسور محیطی یخچال بررسی شود و در صورت خرابی باید قطعه تعویض گردد. در مرحله بعد باید این اطمینان حاصل شود که ولتاژ برق به اندازه کافی وارد مدار یخچال می‌شود.

کد 71E یا 72E ارور سنسور یخچال سامسونگ

این خطا خیلی روراست و بدون تعارف به شما می‌گوید که سنسور یخچال شما خراب شده و باید اقدام به تعویض سنسور یخچال یا سنسور فریزر کنید. دلایل متفاوتی ممکن است سبب رخ دادن این ارور شوند، اما منظور این ارور به این شکل است که خرابی رخ داده به نحوی نیست که با تعمیر بخشی از سنسور یخچال مشکل حل شود و باید کل قطعه تعویض گردد.

دیفراست یخچال سامسونگ
دیفراست یخچال سامسونگ

ارورهای سیستم دیفراست یخچال سامسونگ

کار سیستم دیفراست یخچال در یخچال‌های امروزی آب کردن یخ و آب کردن برفک یخچال است. دیفراست یخچال در مرحله اول از رخ دادن برفک و ایجاد یخ در محیط داخلی یخچال جلوگیری می‌کند. به طور کلی عملکرد سیستم دیفراست وابستگی زیادی به تغییرات دمای محیط اطراف یخچال دارد. گرم بودن محیط سبب بیشتر کار کردن سیستم شده و خنک بودن محیط سبب عملکرد راحت‌تر این سیستم می‌شود. در این بخش به ارورهای سیستم دیفراست یخچال سامسونگ می‌پردازیم.

کد 5 ارور حسگر یخ یخچال سامسونگ

سیستم دیفراست یخچال در صورتی که دچار خرابی شود با این ارور آن را اعلام می‌کند. ابتدا باید یخساز و سیم‌کشی یخچال بررسی شوند. حسگر یخ در صورت خرابی باید تعویض شود. در صورت نیاز می‌توانید دستگاه را از برق جدا کرده و هر قسمت سیستم دیفراست را به صورت جداگانه بررسی کنید. اگر پس از باز کردن و دوباره نصب کردن قطعات همچنان مشکل برجا بود، نیاز است که یخساز یخچال را تعویض کنید.

کد 25E ارور دیفراست یخچال سامسونگ

این ارور هم مانند ارور 5 به معنی اشکال در سیستم دیفراست است، با این تفاوت که در صورت رخ دادن این خطا باید در مرحله اول سنسور دیفراست بررسی و در صورت خرابی تعمیر شود، سپس قطعاتی مانند ترموفیوز، ترمودیسک، المنت و برد الکترونیکی یخچال هم باید بررسی شوند. در صورت وجود هر گونه خرابی در این قطعات نیاز است که توسط تعمیرکار تعمیر یا تعویض شوند.

یخساز یخچال سامسونگ
یخساز یخچال سامسونگ

ارورهای یخساز یخچال سامسونگ

سیستم یخساز یخچال یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های یخچال‌های امروزی است. یخساز یخچال می‌تواند با توجه به نیاز شما یخ‌هایی در مدل‌ها و قالب‌های مختلف ارائه دهد تا استفاده کنید. اهمیت این قابلیت در فصول گرم مانند تابستان به دلیل استفاده از یخ در نوشیدنی‌های خنک بسیار افزایش می‌یابد. در این بخش به کدهای ارور یخچال سامسونگ در رابطه با سیستم یخساز یخچال سامسونگ پرداخته می‌شود.

کد 8E خطا سنسور یخساز یخچال سامسونگ

این ارور مربوط به آسیب دیدن سنسور یخساز یخچال سامسونگ است. سنسور یخساز به همراه اتصالات آن باید بررسی شوند تا در صورت خرابی تعویض شوند. این خطا به این معنی هم می‌تواند باشد که سنسور غیرفعال است یا خودتان آن را غیرفعال کرده‌اید. در این صورت با فعال کردن آن مشکل رفع می‌شود.

کد 14E ارور یخساز یخچال سامسونگ

معنی این خطا، وجود نوعی اشکال در سیستم یخساز یخچال است. سیستم یخساز باید به طور کامل بررسی شود تا علت دقیق خرابی شناسایی شود. در کنار آن، سنسور سیستم یخساز نیز در صورت نیاز باید تعویض شود. در کنار موارد ذکر شده، موتور تایم یخساز و شیر برقی آن هم نیاز به بررسی دارند تا در صورت وجود خرابی تعمیر یا تعویض گردند.

کد 26E ارور تولید یخ یخچال سامسونگ

در این حالت یخساز یخچال سامسونگ فرآیند تولید یخ که کار اصلی این سیستم است را متوقف کرده است. در این حالت دستگاه هیچ یخی تولید نمی‌کند. برای رفع این مشکل، شیر برقی و موتور تایم یخساز باید بررسی شده و خرابی‌های آن‌ها رفع شوند. در ضمن سنسور یخساز هم باید پس از بررسی‌های لازم در صورت نیاز تعویض گردد.

کد 33E ارور لوله آب یخچال سامسونگ

اگر با این خطا مواجه شدید باید لوله پرکن آب یخچال را مورد بررسی دقیق قرار دهید. ممکن است در این لوله انسدادی به وجود آمده باشد یا ممکن است در قسمتی از لوله نشتی رخ داده باشد. پس از بررسی کامل و دقیق لوله پرکن آب، دکمه‌های روشنایی و ذخیره انرژی روی پنل یخچال را به طور همزمان به مدت زمان 8 تا 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا ارور برطرف شود.

کد 39E ارور کمبود آب یخچال سامسونگ

این خطا به معنی وجود اشکال در حسگر یخساز یخچال یا کمبود آب در یخساز است. ابتدا همه اتصالات پیرامون یخساز مانند سیم‌ها و خطوط آب‌رسانی بررسی شوند. معنی دیگر این خطا می‌تواند آسیب دیدن دستگاه یخساز باشد. در این حالت باید همه بخش‌های آن جدا شوند و جداگانه بررسی شوند و تعویض شوند.

فن یخچال سامسونگ
فن یخچال سامسونگ

ارورهای فن یخچال سامسونگ

فن قطعه‌ای است که در قسمت‌های مختلف یخچال استفاده می‌شود. کار اصلی فن جایه‌جایی هوا است. این جابه‌جایی می‌تواند در جهت خنک کردن قطعه‌ای مانند موتور یخچال یا انتقال هوای سرد در محیط یخچال باشد. با توجه به این‌که این قطعه مکانیکی همواره مشغول به کار است، احتمال خرابی در آن بالا می‌رود. در این قسمت به کدهای خطا و ارور یخچال سامسونگ مربوط به فن یخچال می‌پردازیم.

کد 22E ارور فن دیفراست یخچال سامسونگ

علت این ارور از کار افتادن سنسور یخ زدگی یا عملکرد نادرست فن دیفراست یخچال است. وجود این ایراد سبب ایجاد مشکل در سیستم دیفراست یخچال نیز می‌شود. این ارور را می‌توان با تعویض سنسور فن برطرف کرد. برای تعویض سنسور فن و دیفراست باید ابتدا پنل عقبی در قسمت داخلی یخچال برداشته شده و المنتی که دچار مشکل شده تعویض گردد.

کد 23E ارور فن خنک کننده یخچال سامسونگ

این خطا به معنی ایراد داشتن فن خنک کننده یخچال است. در این حالت هوای محیط داخلی یخچال خنک نشده و روند گردش هوا دچار تداخل می‌شود. فن یخچال را پس از بررسی باید با توجه به شدت خرابی تعمیر یا تعویض کرد. همچنین پس از بررسی‌های مربوط به فن، پیشنهاد می‌شود برد الکترونیکی یخچال هم در انتها بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.

کد 40E ارور محفظه یخ یخچال سامسونگ

این خطا مربوط به از کار افتادن فن محفظه یخ است و باید تعمیر یا تعویض شود. این ایراد سبب درست کار نکردن دستگاه یخساز یخچال شده و در عملکرد آن مشکل ایجاد می‌کند. در کنار تعمیر یا تعویض فن محفظه یخ، پیشنهاد می‌شود مدار اصلی و سیم‌کشی یخچال هم بررسی شود تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل گردد.

برد الکترونیکی یخچال سامسونگ
برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

ارورهای برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

برد الکترونیکی یخچال مانند مغز یخچال است. این قطعه مانند نحوه کار CPU در کامپیوتر، کارش کنترل اجزای اصلی یخچال مانند فن یخچال و کمپرسور یخچال است. در صورت آسیب دیدگی این بخش، عملکرد یخچال به طور کل دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر آن به سرعت وجود دارد. برد یخچال به قسمت‌های مختلف یخچال متصل است. در این بخش به کدهای ارور یخچال سامسونگ در زمینه ایجاد مشکل در اتصالات بین برد الکترونیکی یخچال سامسونگ با دیگر بخش‌های آن پرداخته می‌شود.

کد 41E ارور نمایشگر یخچال سامسونگ

برد یخچال با صفحه نمایش یخچال نیز مانند دیگر قسمت‌های یخچال اتصال دارد. هنگامی که در ارتباط بین نمایشگر یخچال سامسونگ و برد الکترونیکی آن اشکالی پیش آمده باشد با این خطا روبرو می‌شویم. برای رفع آن، برد الکترونیکی یخچال باید در ابتدا به طور دقیق بررسی شده و در صورت نیاز باید تعمیر یا تعویض شود.

کد PC ارور درب یخچال سامسونگ

ارور PC یعنی در ارتباط بین درب یخچال و برد اصلی یخچال مشکلی وجود دارد. برای رفع این ارور در مرحله اول باید برق یخچال را قطع نمایید. سپس سیم تعبیه شده در قسمت بالایی درب یخچال را بررسی نمایید. پس از آن اتصال سیم را جدا نموده و دوباره متصل کنید. در نهایت یخچال را مجددا به برق وصل کنید.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

ارورهای کمپرسور یخچال سامسونگ

کمپرسور یخچال که با عنوان موتور یخچال نیز شناخته می‌شود، یکی از گران‌ترین و حیاتی‌ترین اجزای یخچال است. موتور یخچال یک قطعه سیاه رنگ در قسمت پشتی یخچال است که کار آن خنک کردن محیط داخلی یخچال است. کمپرسور یخچال از قطعات و بخش‌های مختلفی در سیستم خود تشکیل می‌شود که کدهای ارور مختلفی را در صورت رخ دادن خرابی به خود اختصاص داده‌اند. در این قسمت کدهای ارور کمپرسور یخچال سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

کد 81E ارور استارت کمپرسور یخچال سامسونگ

این ارور یعنی قسمتی از کمپرسور یخچال سامسونگ که مربوط به سیستم استارت و شروع به کار آن بوده دچار مشکل شده است. به این معنی که کمپرسور یخچال نمی‌تواند شروع به کار کند و کار خنک سازی محیط یخچال را انجام دهد. برای حل این ارور باید سیم‌کشی داخلی و بیرونی کمپرسور یخچال و در کنار آن اتصالات برد اینورتر بررسی شوند.

کد 84E ارور روتور یخچال سامسونگ

این خطا نشان دهنده قفل شدن روتور یا چرخان است. روتور بخشی از کمپرسور یخچال است که با قفل شدن آن ممکن است در ولتاژ برق یخچال تغییرات نامناسبی ایجاد شود و نوسانات برق ایجاد شده به یخچال آسیب بزند. برای دسترسی به روتور قفل شده جهت تعمیر یا تعویض باید کمپرسور یخچال را باز کرد. در نتیجه برای رفع این ایراد باید کل کمپرسور را تعویض کرد.

کد On و Off ارور یخچال های سامسونگ

این ارور را وقتی می‌بینید که کمپرسور یخچال مشغول به کار نباشد. وقتی کمپرسور کار نکند، کار اصلی یخچال که خنک سازی است انجام نمی‌شود. برای رفع این ارور کافی است یک بار یخچال را از برق بکشید و دوباره به برق وصل کنید. با انجام این کار یخچال به طور خودکار ریست شده و کمپرسور مجددا مشغول به کار می‌شود.

دمپر یخچال سامسونگ
دمپر یخچال سامسونگ

کد RD ارور دمپر یخچال سامسونگ

دمپر یخچال سامسونگ قطعه‌ای از یخچال است که در صورت بالا رفتن دما در فضای یخچال و گرم شدن آن، هوای سرد موجود در فریزر را به یخچال منتقل می‌کند. با این کار سرمایی که فریزر تولید کرده به متعادل کردن دما در محیط یخچال کمک می‌کند و هوا به گردش درمی‌آید. ارور RD به معنای خراب بودن این قطعه می‌باشد که باید تعویض گردد.

فایده دانستن کد ارور یخچال سامسونگ

امروزه سیستم هوشمند یخچال سامسونگ، برای رخداد هر مشکلی در یخچال یک کد اختصاص داده که روی نمایشگر یخچال به ما نشان داده می‌شود. با استفاده از این کدها می‌توان به راحتی و به سرعت مشکل را شناسایی و آن را برطرف کرد. به این صورت حتی مصرف کنندگان هم می‌توانند متوجه ایراد دقیق یخچال خود شوند. اما باید به این مسئله دقت کنید که بهتر است هر گونه تعمیر یخچال با مشورت یا توسط یک متخصص حرفه‌ای و باتجربه انجام شود. همچنین ممکن است یخچال شما دچار مشکلاتی شود که نتوان فقط با مطالعه کد ارورها برطرف کرد و نیاز به یک تعمیرکار متخصص داشته باشند. نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ با حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین تعمیرکاران خود همواره در خدمت شماست و کافی است با دفاتر ما تماس بگیرید تا تعمیر یخچال سامسونگ شما به بهترین شکل و کاملا تضمینی انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *