دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

سنسور یخچال سامسونگ

سنسور یخچال سامسونگ

سنسور یخچال سامسونگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال سامسونگ خطاب کرد. سنسور یخچال (Negative Temperature Coefficient یا NTC) وظیفه مهم کاهش یا افزایش مقاومت جریان الکتریکی با توجه به میزان دما را بر عهده دارد. این قطعه در سال‌های اخیر در انواع یخچال فریزرها برای بهبود عملکرد و کارایی دستگاه به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها اضافه شده است. سنسور یخچال سامسونگ با توجه به وظیفه خود، کمیت مورد نظر مانند دما را اندازه گیری کرده و برای بررسی و تصمیم گیری به برد الکترونیکی یخچال ارسال می‌کند. در این مقاله با انواع سنسور یخچال و آموزش تعویض آن‌ها در صورت خرابی آشنا خواهید شد. برای اطلاعات و مشاوره بیشتر می‌توانید با تیم متخصص نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

انواع سنسورهای یخچال

یخچال فقط یک سنسور ندارد و از سنسورهای مختلفی تشکیل شده است. هر سنسور با توجه به محل قرارگیری وظیفه خاصی دارد. سنسور می‌تواند مانند سنسور درب یخچال مربوط به تشخیص عوامل حرکتی یا مانند سنسور دمای یخچال و فریزر مربوط به اندازه گیری دما باشد. در این قسمت با انواع سنسورهای یخچال سامسونگ آشنا می‌شویم.

سنسور درب یخچال سامسونگ

احتمالا برای شما پیش آمده که درب یخچال را به مدتی طولانی باز نگه داشته‌اید و صدای بوقی می‌شنوید. این بوق همان هشدار سنسور یخچال است. سنسور درب یخچال سامسونگ به این صورت کار می‌کند که اگر درب یخچال به مدت بیش از حد طولانی باز باشد، به مصرف کننده هشدار می‌دهد تا درب را ببندد. با باز بودن درب یخچال، گرمای محیط بیرونی وارد یخچال شده و سرمای محیط داخلی از آن خارج می‌شود. با این کار سرمای بسیاری هدر رفته و یخچال باید بیشتر کار کند و انرژی بیشتری مصرف کند تا سرمای از دست رفته را جبران نماید. کاربرد دیگر سنسور درب یخچال سامسونگ، روشن کردن و روشن نگه داشتن لامپ یخچال هنگام باز شدن درب یخچال و خاموش کردن لامپ یخچال پس از بسته شدن درب آن است.

باز بودن درب یخچال سامسونگ
باز بودن درب یخچال سامسونگ

سنسور دمای محیط یخچال

یکی دیگر از سنسورهای یخچال سامسونگ، سنسور دمای محیط یخچال سامسونگ است. وظیفه این سنسور اندازه گیری دمای محیط پیرامون یخچال است. با اندازه گیری دما مشخص می‌شود که چه میزان ولتاژ برق باید وارد کمپرسور یخچال شود. سنسور دمای محیط ولتاژ ورودی یخچال را کنترل کرده تا از آسیب به کمپرسور جلوگیری کند.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ
دمای یخچال سامسونگ

سنسور دمای داخلی یخچال

بدون شک سنسور دمای داخلی یخچال مهم‌ترین سنسور یخچال است. وظیفه سنسور دمای داخلی یخچال سامسونگ اندازه گیری دمای محیط داخل یخچال است. این سنسور پس از اندازه گیری دما، مقدار آن را به برد اصلی یخچال یا برد الکترونیکی یخچال سامسونگ اطلاع می‌دهد. برد یخچال با توجه به میزان دمای اندازه گیری شده، تعیین می‌کند که آیا نیاز است موتور یخچال روشن شده و شروع به کار کند یا خیر. برای مثال اگر دمای داخلی یخچال بالا بود، برد به موتور اعلام می‌کند که روشن شود تا با انجام عملیات خنک سازی دما پایین آید.

پر بودن یخچال سامسونگ
داخل یخچال سامسونگ

سنسور دمای فریزر سامسونگ

وظیفه اندازه گیری دمای فضای داخلی فریزر سامسونگ به عهده سنسور دمای فریزر سامسونگ است. این مورد از سنسورهای یخچال سامسونگ دمای داخل فریزر را به برد اصلی یخچال گزارش می‌دهد. مانند سنسور دمای داخلی یخچال، این سنسور نیز با اندازه گیری دما تعیین می‌کند که چه زمانی موتور یخچال آغاز به کار کند.

سنسور دمای کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال سامسونگ مهم‌ترین قطعه در عملیات خنک سازی یخچال است. دمای این قطعه هنگام کار کردن بالا می‌رود. وظیفه سنسور دمای کمپرسور یخچال سامسونگ این است که وقتی دمای این قطعه بیش از حد بالا رود، هشدار داده و کمپرسور را خاموش کند. با توجه به اهمیت بالای کمپرسور، داغ شدن آن می‌تواند آسیب‌های سنگینی به یخچال وارد کند.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

سنسور سیستم دیفراست یخچال

کار سیستم دیفراست یخچال سامسونگ، جلوگیری از برفک زدن فریزر یا برفک زدن یخچال است. سنسور دیفراست یخچال سامسونگ تشخیص می‌دهد که چه زمانی باید این سیستم شروع به کار کرده و برفک‌ها و یخ‌زدگی ایجاد شده در داخل فریزر یا یخچال را ذوب نماید. سیستم دیفراست نقش بسیار مهمی در افزایش عمر یخچال و بهبود عملکرد آن دارد، در نتیجه سالم بودن سنسور دیفراست از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیفراست یخچال سامسونگ
دیفراست یخچال سامسونگ

سنسور دیسپنسر یخچال

یخچال‌هایی که قابلیت آبریز در آن‌ها تعبیه شده، سنسوری به نام سنسور دیسپنسر یا سنسور آبریز دارند. هنگامی که در داخل فریزر مقادیر یخ یا آب جمع می‌شوند نیاز است که از فریزر خارج شوند. این سنسور یخچال سامسونگ اجازه خروج آب و یخ را داده تا وارد سیستم آبریز یخچال شده و تخلیه گردند.

یخساز یخچال سامسونگ
دیسپنسر یخچال سامسونگ

بررسی فنی سنسور یخچال سامسونگ

حال که با انواع سنسورهای یخچال سامسونگ آشنا شدید، وقت آن است که با عوامل خرابی و آموزش رفع آن‌ها آشنا شوید. در این قسمت از مقاله ابتدا لیستی از کدهای خطا و ارورهای یخچال سامسونگ که مربوط به سنسور یخچال هستند قرار داده شده است. در ادامه با دلایلی که ممکن است سبب ایجاد مشکل و خرابی در این قطعات شوند آشنا خواهید شد. با توجه به این که سنسور معمولا قابل تعمیر نیست، در انتها آموزش قدم به قدم تعویض سنسور را هم برای آشنایی بیشتر شما از جزئیات قرار دادیم.

ارورهای سنسور یخچال سامسونگ

تعدادی از کدهای ارور یخچال سامسونگ مربوط به سنسور هستند. این کدهای خطا بر روی نمایشگر یخچال نمایش داده شده و هر کدام به معنی وجود خرابی در یکی از سنسورهای یخچال هستند.

  • کد 1E: ارور سنسور محیطی فریزر
  • کد 2E: ارور سنسور محیطی یخچال
  • کد 4E و 24E: ارور سنسور دیفراست فریزر
  • کد 5E و 25E: ارور سنسور دیفراست یخچال
  • کد 6E: ارور سنسور بیرونی یخچال فریزر
  • کد 7E: ارور سنسور کشوی داخل یخچال
  • کد 13E: ارور سنسور رطوبت
ارور یخچال سامسونگ
ارور یخچال سامسونگ

علت خرابی سنسور یخچال سامسونگ

یخچال سامسونگ دارای سنسورهای متعددی است که دلایل مختلفی سبب خرابی هر یک می‌شوند. یکی از مهم‌ترین عوامل خرابی سنسور یخچال سامسونگ، باز گذاشتن درب یخچال است. با باز ماندن درب به مدت طولانی نه تنها عملکرد سرمایشی یخچال دچار مشکل می‌شود، بلکه در دراز مدت سبب از کار افتادگی سنسورها نیز خواهد شد. تشکیل شدن برفک در اثر خرابی نیز می‌تواند دمای یخچال را بیش از حد بالا برده و سنسورهای یخچال را از کار بیاندازد. از کار افتادن المنت سیستم دیفراست و به طور کلی نداشتن سرمایش مناسب در محیط یخچال روند خرابی سنسور یخچال سامسونگ را تسریع می‌بخشد.

عیب یابی یخچال سامسونگ
عیب یابی یخچال سامسونگ

آموزش تعویض سنسور یخچال سامسونگ

مانند هر قطعه دیگری، تعویض سنسور یخچال کار حساسی است و نیاز به مهارت دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم حتما از متخصصان حرفه‌ای نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ کمک بگیرید. اما برای آشنایی شما با مراحل تعویض سنسورهای یخچال سامسونگ، جزئیات قدم به قدم آن را می‌توانید در این قسمت مطالعه فرمایید.

  1. یخچال را از برق کشیده و محل دقیق سنسور مورد نظر را پیدا کنید.
  2. کاور پلاستیکی روی سنسور را خارج کرده تا سنسورها را مشاهده کنید.
  3. سوکتی که سنسور را به یخچال متصل کرده را با دست یا با استفاده از سیم‌چین جدا کنید.
  4. سنسور جدید خریداری شده مناسب مدل یخچال را قرار داده و به سوکت متصل کنید.
  5. کاور پلاستیکی سنسور را قرار داده و برق یخچال را وصل کنید.
تعمیرات یخچال سامسونگ
تعویض سنسور یخچال سامسونگ

سخن پایانی: در این مقاله ابتدا انواع سنسور یخچال سامسونگ به شما معرفی شد، سپس با عوامل خرابی و در نهایت آموزش تعویض سنسور یخچال سامسونگ آشنا شدید. این قطعه مانند دیگر قطعات یخچال سامسونگ اهمیت بسیار بالایی دارد و معمولا قابل تعمیر نیست؛ در نتیجه تعویض آن در صورت ایجاد هر گونه خرابی در کم‌ترین زمان ممکن بسیار حیاتی است. تیم تعمیرکاران مرکز تخصصی تعمیر یخچال سامسونگ برای مشاوره و ارائه خدمات تعویض قطعات در خدمت شما هستند. کافی است از طریق شماره‌های تلفن موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *