دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

کمپرسور یخچال سامسونگ

همه چیز درباره کمپرسور یخچال سامسونگ

احتمالا تاکنون قطعه مشکی‌رنگی که در قسمت پایینی پشت یخچال‌ها در منازل را دیده‌اید. این قطعه کمپرسور یخچال سامسونگ یا به طور عامیانه موتور یخچال سامسونگ نام دارد و یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال سامسونگ است. کمپرسور فشار گازهای سردکننده یا مبرد را بالا برده و آن را در لوله‌های یخچال پمپاژ می‌کند تا در فضای داخلی یخچال سرما ایجاد شود. گازهای سردکننده‌ای که عموما در یخچال‌ها استفاده می‌شوند بیشتر از نوع R600A، R134A، یا R410A هستند. کمپرسور یخچال سامسونگ در ایران یک کالای وارداتی بوده و از باکیفیت‌ترین برندها می‌توان به سکاپ، امبراکو، و دانفوس اشاره کرد که در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ موجود هستند.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسورهای یخچال سامسونگ

بررسی فنی کمپرسور یخچال سامسونگ

ابتدا با دقت به بررسی فنی موتور یخچال سامسونگ می‌پردازیم. در این قسمت ابتدا با اجزا و قسمت‌های تشکیل دهنده کمپرسور یخچال سامسونگ، سپس با نحوه عملکرد آن آشنا می‌شویم. در ادامه به دلایلی که ممکن است به ایجاد خرابی در موتور یخچال منجر شوند پرداخته و در نهایت راه‌هایی که می‌توانیم خرابی‌ها را تشخیص داده و یا حتی برطرف کنیم را بررسی می‌کنیم.

اجزای کمپرسور یخچال سامسونگ
اجزای کمپرسور یخچال سامسونگ

اجزا و عملکرد کمپرسور یخچال سامسونگ

کمپرسور یخچال از پنج جزء تشکیل می‌شود: پیستون، میلنگ، مخزن روغن، استاتور، و روتور. روی بدنه آن معمولا سه لوله شارژ گاز، فشار، و مکش دیده می‌شود. میلنگ به صورت دورانی حرکت کرده و پیستون‌ها را به شکل رفت و برگشتی مانند یک تلمبه حرکت می‌دهد. سوپاپ گازها باز و بسته می‌شوند و گاز در لوله‌ها و سیلندرها به گردش درمی‌آید. گردش گاز هم بدین صورت است که ابتدا از طریق لوله فشار وارد کندانسور (Condenser) می‌شوند تا با کاهش دما و فشار به گاز مایع تبدیل گردند. سپس گاز از فیلتر تصفیه گاز عبور کرده و خالص می‌شود و پس از آن وارد لوله‌های اواپراتور (Evaporator) شده و در نهایت وارد لوله مکش می‌شود. تکرار این چرخه باعث ایجاد سرما در یخچال می‌گردد.

کندانسور یخچال سامسونگ
کندانسور یخچال سامسونگ

دلایل خرابی موتور یخچال سامسونگ

مانند هر دستگاه برقی دیگر، عوامل بسیاری می‌توانند سبب به وجود آمدن خرابی در موتور یخچال سامسونگ شوند. به عنوان مثال، نوسانات شدید در جریان برق یا بالا رفتن ولتاژ به بیش از 240 ولت که به سیم‌پیچی قطعه آسیب می‌رساند، گرمای زیاد به دلیل کافی نبودن میزان تهویه، یا کثیفی کندانسور و عدم سرویس به موقع کمپرسور یخچال سامسونگ، و بسیاری موارد دیگر.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

راه‌های تشخیص خرابی‌ها

در این بخش راه تشخیص و عیب‌یابی برخی از خرابی‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • یخچال روشن نمی‌شود؟ ابتدا اتصالات برقی یخچال، سپس اورلودر یخچال (Overloader)، و در نهایت ترموستات یخچال را بررسی کنید. اگر ایرادی پیدا نشد احتمالا کمپرسور سوخته است.
  • سیم‌کشی یخچال دچار آسیب شده است؟ اتصالات را بررسی کنید و مطمئن شوید که پریز برقی که یخچال به آن متصل است سالم است. برای چند ساعت یخچال را از برق بکشید تا تنظیمات دستگاه بازنشانی شود. اگر همچنان مشکل وجود داشت، مشکل از موتور یخچال سامسونگ است.
  • موتور یخچال سامسونگ داغ می‌شود یا سروصدا می‌دهد؟ دلایل متعددی می‌توانند سبب ایجاد این مشکل شوند ولی به طور کلی این موارد از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی کمپرسور یخچال سامسونگ هستند.

هزینه تعمیر هر خرابی نیز با توجه به نوع و میزان آن و پارامترهایی مانند تعویض، تنظیم فشار، ایاب و ذهاب و… متفاوت است که مقادیر آن را اتحادیه مربوطه تعیین و تصویب می‌کند.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

بررسی برخی ایرادات رایج

در این قسمت می‌خواهیم تعدادی از رایج‌ترین ایرادات کمپرسور یخچال سامسونگ را بررسی کنیم. چه دلایلی ممکن است موجب ایجاد این خرابی‌ها شوند؟ چگونه می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد؟ از چه راهی می‌شود آن‌ها را برطرف کرد؟ در ادامه به این پرسش‌های بسیار مهم پاسخ خواهیم داد.

عدم تولید سرما توسط موتور یخچال سامسونگ

یکی از ایرادات رایجی که در کمپرسورهای یخچال سامسونگ مشاهده می‌شود، زمانی است که موتور مشغول به کار است اما سرمایی تولید نمی‌شود. از دلایل آن می‌توان به از کار افتادن فن کندانسور یخچال سامسونگ اشاره کرد. همچنین پایین آمدن میزان گاز سردکننده موجود در مدار یخچال به دلیل نشتی هم می‌تواند دلیل دیگری باشد. در مواردی هم کمپرسور یخچال به دلیل دیر اتوماتیک کردن کمپرسور فریزر در تعمیرات توانایی جابه‌جایی گاز یا به اصطلاح ساکشن را ندارد.

خاموش شدن پس از چند ثانیه کار کردن

نوسانات سیستم برق یخچال یا بالا رفتن جریان یا آمپر مصرفی کمپرسور یخچال سامسونگ می‌تواند باعث اورلود (Overload) کردن کمپرسور شود که باعث رخ دادن این خرابی می‌شود. معمولا این مشکل را می‌توان با تعویض خازن یخچال سامسونگ به راحتی حل کرد. اما اگر مشکل همچنان باقی بود، کمپرسور یخچال باید تعویض یا تعمیر شود.

کمپرسور یخچال سامسونگ
کمپرسور یخچال سامسونگ

یخ زدن اواپراتورها

این ایراد در یخچال‌های فروشگاهی و ویترینی بیشتر رایج است که یکی از دلایل آن می‌تواند کم شدن مقدار گاز مبرد در مدار یخچال به دلیل وجود نشتی باشد. از دیگر دلایل آن می‌توان نامناسب و ضعیف بودن عملکرد ترموستات یخچال را نام برد. همچنین نباید اجناسی که در داخل یخچال هستند را بیش از حد به اواپراتور نزدیک کرد تا راه سیرکوله یا چرخش هوای یخچال بسته نشود.

اواپراتور یخچال سامسونگ
اواپراتور یخچال سامسونگ

تعویض روغن کمپرسور یخچال سامسونگ

نشانه‌های عملی و ظاهری برای متوجه شدن فرارسیدن زمان دقیق تعویض روغن کمپرسور یخچال سامسونگ وجود دارند. در صورت ایجاد نشتی بر اثر مشکل پیدا کردن مدار تبرید یخچال، اثراتی از آن در اطراف نقطه نشتی دیده می‌شود که به معنی کاهش سطح روغن و نیاز به اضافه کردن یا تعویض کلی روغن موتور یخچال سامسونگ می‌باشد. تغییر رنگ روغن از روشن و شفاف به سبز، سیاه، یا قهوه‌ای هم نشان‌دهنده زمان تعویض روغن است. همچنین از دست رفتن خواص شیمیایی و فاسد شدن روغن در اثر نفوذ هوا یا رطوبت به داخل چرخه سرمایی یخچال هم نیاز به تعویض روغن را ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود روغن کمپرسور یخچال سامسونگ در موارد صنعتی و فروشگاهی در دوره‌های شش‌ماهه صورت گیرد تا مشکلی در عملکرد یخچال ایجاد نشود.

سخن پایانی: برای افزایش طول عمر کمپرسور یخچال سامسونگ و جلوگیری از بروز مشکلات که تعدادی از آن‌ها را بررسی کردیم، پیشنهاد می‌کنیم فاصله مناسب یخچال با دیوار را برای سهولت عبور جریان هوا رعایت کنید، مکان ثابتی برای یخچال درنظر بگیرید، درب را بیش از حد باز و بسته نکنید و ظروف و مواد غذایی با دمای بالا را در یخچال نگذارید. اما اگر با وجود تمام این نکات باز هم کمپرسور یخچال سامسونگ شما دچار ایرادی شد، نگران نباشید، تیم تعمیرات نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در خدمت شماست. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز ما تماس بگیرید. در ادامه هم پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی جامع قطعات یخچال سامسونگ را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *